12/24/2011

المسيرات هى الحل :))

انا شايفة اننا نبطل نعتمد على حشد للتحرير و البقاء فيه و نركز على المسيرات الطويلة لانها المهمة دلوقتى لتوصيل صوتنا للناس فى الشارع من غير اى تشويش
اه طبعا المسيرات دى بتلاقى تعنت كبير من الشعب و بناخد شتايم ياما بس المهم نستمر فى التواجد قدامهم علشان نفهمهم اننا مش قليلين و متحمسين
ويوم ورا يوم اكيد هنكسب واحد او اتنين زيادة مكنوش عارفين اللى بيحصل بجد و شايفين شباب قدامهم من كل الاعمار و المستويات موحدين بهتاف واحد
و نفسى كمان يبقى فى مسيرات متتجهش للتحرير او وزارة الدفاع و لكن تبقى كل مسيرة فى منطقتها و تلف توصل صوتنا للناس فى بيوتهم
ايام يناير الاولانية كنا بنلف فى منطقتنا وبس ..وده اللى محتاجينه..علشان يتأكدو اننا شباب 25 اللى زى الورد اللى بيخونوهم فى كل لحظة..
واهم حاجة فى المسيرات دى الاعداد..لازم يبقى الحشد و الحماس متواجدين علشان المواطنين الشرفاء ما أكثرهم و المجلس بيزود هبلهم يوم ورا يوم!
ونفسى مسيرة الازهر تبقى اسبوعية مش علشان بحب اصلى فى الازهر و بس ولكن لاننا محتاجين نقوى شرفاء الازهر و يمكن فى ناس تعدل مواقفها بسببنا :)

2 comments:

Leonardo said...

إزيك يامنار
كنت باقلب كده فى المدونة وباشوف الناس اللى كنت باتابعهم زمان وجيت لقيتك رجعتى تكتبى تانى فقلت أسلم عليكى :)

Manora said...

يـــاه ليو ازيك انت ؟؟ :))
عاش من شـافك .انا الحمدلله تمام يــارب انت كمان تكون كويس كده و فى احسن حال :)
انا بحاول اكتب على قد ما اقدر بس مش رجعت اوى للتدوين برضة لسه خصوصا ان المدونين اللى كنا بنتابعهم شبه سابو التدوين زينا او مبقوش بيعدو فمبقاش فى حماسة زى زمان :))
بس حقيقى فرحانة لتعديتك و سلامك ده :))