2/25/2006

ما هو بديل حمامه السلام الان؟

قبل ان نبحث عن بديل للسلام
انا عايزة ااقولكم انى فعلا دلوقتى ابتديت اشوف الحكام العرب بطريقه تانيه
يعنى لما تكون الشعوب كلها عايزة حرب و الحكام العرب عايزين سلام يبقى فى حاجه غلط
لغاايه لما فهمت الى فيها
يا جماعه الموضوع بسيط جدا الحكام العرب كان عندهم بعد نظر جدا
اتاريهم بيدعوا للسلام علشان مين الى بتوصل السلام؟؟
حمامه السلام
و حمامه السلام عندها ايه
انفلونزا الطيوور
شفتوا تفكيرهم الرائع العميق!!
نبعتلهم انفلونزا الطيور بدواعى السلام
و بكده نقضى عليهم
بدل ما نحاربهم و نخسر ناس
يا جماعه المفترض بقى نصقفلهم بجد على التفكير ده
مش ممكن حكامنا العرب دوله طلعوا فظاع بجد
ربنا يحميهم لشبابهم قولوا امين!

وتعالوا معايا ندور على بديل لحمامه السلام !

8 comments:

Anonymous said...

سمكة مشوية

adhm said...

مش باين على اى حد فيهم ان عندة بعد نظر باستثناء القذافى بصراحة الراجل دة بيضحكنى جدا وانا حاسس انة ضيع موهبتة فى الحكم وكان ممكن يستغل الموهبة دى فى السينما كان خلى عادل امام اتجوز وقعد فى البيت فالخسارة مزدوجة فقدت السينما موهبة وخسر الشعب الليبى فرصة تاريخية( مش حتتعوض بالمناسبة) للتقدم والرقى واستغلال ثرواتة فيما يفيد
طيب انا عايز امارة واحدة ان فى حد من الحكام العرب عندة ذرة ولا مؤاخذة اسمة اية دة عقل
كفاية الجدع بتاع اليمن ولا البتاع التانى دة بتاع مصر
انا لو مكان ابنة بصراحة ارفض انة يورطنى ويمسكنى حكم بلد ابويا شفطها وانا حاسس ان الواد بيسمع كلام ابوة متورط بسبب فتوى من شيخ شارع الازهر ب(طاعة الوالدين) وانة مش عايز يحكم مصر ولا غيرة (انا عايز استمتع بالفلوس اللى بابا كسبها لما كان بيحكم مصر زمان)دة الكلام اللى الواد الناصح دايما بيقولة لمامتة
بس مامتة شدتة من ودانة وقالتة اسمع كلام بابا يا ولد علشان اجيبلك مصاصة
الخيبة جامدة وكبيرة ومغطية
انا عن نفسى ارشح الغراب يبقى اسمة غراب السلام
ملحوظة:انتوا بتتكلموا عن اى حمامة بالظبط

Manora said...

mfm
مش بعيد
بس ليه متكونش سمكه فيليه!
ما الفارق حقيقة بينهما!
سؤال فى منتهى الاهميه

adhm
ربنا يكون فى عونك
شكلك شايل كتير اوى بجد
عموما الغراب مش وحش خالث
بس هو نفس الموضوع
هيجيله انفلونزا
شكلك كده ليك نفس تفكير الحكام:D
بنتكلم على الحمامه الى بتقف فى الشارع الصبح وتقول كوكو واوا

Anonymous said...

حلوة عبارة شيخ شارع الأزهر يا أدهم

Tamer Nabil Moussa said...

موضوعك منطقى فعلاا هما ممكن يكون نفكيرهم كدة وخلى بالك انت كدة شوفتى واطلعتى على افكارهم خلى بالك على نفسك

بصراحة مووضع اكثر من رائعة ولة اكثر من معنى وتركتى المجال مفتوح ليفهم كل انسان حسب قدرتة وثقافتة

ربنا يوفقك الى الامام

Manora said...

tamer
منور البلوج يا فندم!
انا بقول بقى انكوا لو لقيتوا البلوج مغلق للتحسينات اعرفوا انى روحت فيها و مش هتلاقونى تانى:(
بس بجد ميرسى كتير كتير لردك

adhm said...

mfm said...
حلوة عبارة شيخ شارع الأزهر يا أدهم


طيب واللة انا باديلة رتبة ما يستاهلها كمان
ربنا يورينا فية 5ايام

Manora said...

لا يا ادهم مش 5 ايام
ادعى كده بقلب جامد
ربنا يورينا فيه سنه و يومين